Even een update vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van kirsten zut - WaarBenJij.nu Even een update vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van kirsten zut - WaarBenJij.nu

Even een update vanuit Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg kirsten

28 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Lieve lezers,

Hier weer een berichtje vanuit Zuid-Afrika.

De weken vliegen razend snel voorbij! Inmiddels ook in het ritme gekomen van het projectwerk en het vrijwilligerswerk.

Twee weken geleden begonnen met de eerste weekend shift. Erg leuk om te kinderen zo nog beter te leren kennen. Op vrijdag avond is er altijd een ‘movie night’. We hadden de groep dit keer in tweeën gesplitst zodat er een film voor de kleintjes en de ouderen was. Met de jongere kids keken we Frozen. Ook ik moest er aan geloven om een Disney film te gaan kijken, maar het was erg leuk en gezellig. Voor de ouderen was de film Transformer te zien. Samen met de zelfgemaakte popcorn, die de kinderen in de middag hadden gemaakt, kwamen we de avond wel goed door.
De volgende dag stond in het teken van wat waterspellen en niet al te veel doen, want het was erg warm. ’s Avonds was er weer tijd voor een film. Een “lucky weekend” voor ze, want normaal is het alleen vrijdag filmavond, maar de oudere hadden een te lange film om hem vrijdagavond helemaal af te kijken.
Voor de zondag stond een speurtocht gepland. Waar iedereen met vol energie aan mee deed.
Kortom, het was een geslaagd eerste weekend!

Er begon weer een nieuwe week. Overdag aan het project werken en ’s middags en ’s avonds de huiswerkbegeleiding. Zelf geef ik begeleiding aan een meisje die in haar eerste jaar van de middelbare school zit. Ze heeft best moeilijke wiskunde en de middelbare school is voor mij ook weer even geleden…. dus het was zelf ook nog even goed nadenken! Maar dat is ook weer leuke uitdaging.

Met al vooruit kijkend op het vrije weekend hadden we die maandag een backpackershostel geboekt voor een weekendje Durban. We hadden al eerder gebruik gemaakt van een backpackershostel en dat was toen ook erg goed bevallen, dus met wat goede tips waar we het beste heen konden namen we de gok maar op Tekweni Backpackers. Dit was uiteindelijk erg goed bevallen!!

Vrijdags werden we gebracht en hebben we eerst heerlijk gerelaxt bij de backpackers tot ’s avonds laat. Zaterdag waren we naar de Mall gegaan. Heerlijk wezen shoppen, uiteten geweest en de film Kingsman in de bioscoop gekeken. Zeker een aanrader voor als je hem nog niet gezien hebt!
Als afsluiting van de zaterdag gingen we een avondje stappen.
De volgende dag naar het strand van Durban geweest en daar heerlijk genoten, waarna we ’s avonds weer terug naar GGA gingen.

Zoals ik al zei, de dagen vliegen voorbij en het was alweer maandag. Iedere dag is hier anders. Al ben je de hele week op GGA, geen dag is hetzelfde. Dat maakt het zo leuk en afwisselend.

Deze week hebben we meerdere malen zonder stroom gezeten, dus Nederland we weten ook hoe het is….
Ook hebben we regelmatig even geen water, maar het went allemaal vanzelf.

We hebben hier helaas ook het Nederlandse weer… regen, kou en onweer! Maar zodra we een droge dag hebben ( en dat zijn de meeste dagen gelukkig hoor) en de zon al vroeg weer schijnt, weet je waarom je ook alweer voor Zuid-Afrika hebt gekozen .

Zuid-Afrika is een prachtig land waar veel te zien is en waar ik nu al enorm veel heb geleerd.

Tot de volgende blog!

Liefs,

Kirsten

• 29 Maart 2015 - 12:43

Alice Knol:

Hoi Kirsten

Dat is genieten he het klinkt allemaal fantastisch geniet er maar lekker van.

• 30 Maart 2015 - 09:30

VEEL LIEFS OMA

• 30 Maart 2015 - 14:07

Kirsten Zut:

Hoi Alice,
    Het is zeker genieten, bedankt ;)!!
    Groetjes Kirsten.

Dag Oma,
    Dat zal ik zeker doen ;) Bedankt!
    Tot snel! xxx

• 05 April 2015 - 11:40

Julia & Lente:

Hoi Kirsten,

Super leuk dat je in Afrika bent,
    Klinkt allemaal erg gezellig (zeker de filmavond ;) )
    We hopen dat je nog veel leuke dingen gaat beleven!!!

Groetjes,
    Julia ,lente,Nico en Anita